سفارش تبلیغ
صبا ویژن


شهر زیست

یکی از راه هایی که زیست شناسان برای شناسایی جانداران به کار می برند، استفاده از کلیدهای شناسایی است در واقع کلیدهای شناسایی، مجموعه ای از پرسش هاست که بر اساس ویژگیهای جانداران تهیه می شود و به کمک آن می توان نام جاندار را پیدا کرد.
مثلاً برای شناسایی یک جانور مهره دار می توان از کلید شناسایی زیر استفاده کرد.
نوشته شده در سه شنبه 88/2/8ساعت 6:8 عصر توسط Amir A نظرات ( ) | |

می دانید که غذا انرژی و مواد مورد نیاز بدن ما و سایر جانداران را تأمین می کند. و یکی از ویژگی های موجودات زنده غذا خوردن است . هیچ جانوری نمی تواند غذای خود را بسازد بنابر این جانوران باید غذای خود را از بدن جانداران دیگر بدست آورند. مثلاً بعضی از جانوران شکارچی، با شکار جانوران دیگر از بدن آنان به عنوان غذا استفاده می کنند. گروهی از جانوران هم بر روی بدن جانوران یا درون بدن آنان زندگی        می کنند و نیازهای غذایی خود را از آن جانداران بدست می آورند مثلاً پشه مالاریا می تواند با نیش زدن بدن از خون انسان استفاده کند. این گونه جانوران زندگی انگلی دارند.

 



با توجه با اینکه رژیم غذایی جانوران متفاوت است دندان های آنها نیز متناسب با روش تغذیه جانور است . مثلاً در سگ که جانوری گوشت خوار است دندانهای برنده ی نیش، پیشرفته تر است در صورتی که گوسفند، جانوری علف خوار است دندانهای آسیا که مخصوص خرد کردن و آسیا کردن است پیشرفته تر است. انسان نیز که جانداری همه چیز خوار است تمام انواع دندانها یعنی پیش.نیش واسیا به نسبت تشکیل شده اند.

دندان های گوسفند                     دندان های سگ                     دندان های انسان

مه چیز خوار است تمام انواع دندانها یعنی پیش، نیش و آسیا به نسبت تشکیل شده اند.


نوشته شده در سه شنبه 88/2/8ساعت 6:7 عصر توسط Amir A نظرات ( ) | |


:قالبساز: :بهاربیست:

 فال حافظ - فروشگاه اینترنتی - قالب وبلاگ